Blöt och kallt

Det har regnat konstant hela jäkla dagen och det har varit jättekallt... Så himla tråkigt!

På något sätt får detta mig ändå att tänka på årets försommar, en dag i maj. Jag och några fler var hemma hos en vän till mig, som jag nyss börjat umgås med igen. Vi rökte vattenpipa, lyssnade på musik och bara väntade in sommaren. Vid kvart i fyra kände jag att jag borde åkt hem för länge sen, eftersom pappa hade ringt mig och varit förbannad för att jag inte kommit hem eller hört av mig om var jag var. Men hur kan han förvänta sig ayy jag ska tänka på det? Jag var ju med killen som jag var kär i och vännerna jag bryr mig om. Solen började gå upp och en snäll kille körde hem mig precis så att jag var hemma klockan fyra, som min pappa hade tvingat mig att vara hemma till. Solen hade gått upp vid det laget och allt var ljust runt omkring. Det hade regnat och det doftade så dära ni när het asfalt får kallt vatten på sig, ni vet så det brukar dofta om sommaren. Tänk nu om jag inte hade varit hemma då, tänk om alla istället åkt ner till havet och badat. Förmodligen hade allt känns lika blött och kallt som idag.

Kanske är det tanken av det minnet som gör att jag inte är så irriterad, som jag brukar vara under höstens regnväder. Eller så äre bara för att jag fyller år på torsdag, haha

GODNATT<3

Bellabus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback