Energislukaren

Det värsta som kan hända är att bli sviken av kärleken. Nä, det värsta är att bli sviken av vänskapen.

Det finns en energislukare runt omkring, jag släpper denne aldrig trots att jag undviker denne och ägnar denne egentligen inte ens en tanke. Den var det närmaste jag hade ett tag, men nu är den otroligt långt bort och kommer aldrig komma så nära mig igen.
Att bli tagen för givet är det värsta som kan hända. Att förklara för en vän att om hon gör om samma sak kommer jag inte att finnas där längre. Vännen är då istället någon som jag går runt och är besviken och förbannad på. En person som inte gör mig något gott eller bidrar till att jag mår bättre. Den bara finns och tar upp en jävla massa energi.

Hon är inte min vän. Hon vill mig inte väl. Hon tar upp plats och slukar min energi. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback