Om du vill ha ett hjärta, måste du ge ett liv

Jag satt och pratade i mer än en timma med en av mina bästa vänner igår om hur irriterande det är varje gång jag träffar en kille. För i början är jag bara så jäkla kär och allting kommer funka osv. sen blir jag mer och mer osäker och börjar fundera lite på om det verkligen kommer funka och till slut blir det så att jag skiter i allt bara för att jag är velig. Sen i efterhand så kommer jag på att jag visst gillade honom... men då är det försent.

Nu har jag kommit till den tidpunkten då jag är osäker igen, så jag fick i uppdrag av henne att till igårkväll skriva en lista över fördelar och nackdelar. Självklart blir min lista över nackdelar nästan dubbelt så lång, men så över telefon när jag berättar alla dessa saker så vänder hon på allt negativt och efter en och en halv timma är den negativa listan hälften så kort som den positiva. Jävligt praktiskt! Och det är något jag rekommenderar att göra för den som känner igen sig i sådana här situationer.

För det handlar egentligen bara om osäkerhet och att inte våga satsta. Men man kan inget vinna och man inte riskerar något för det. Om du vill ha ett hjärta, måste du ge ett liv.

- Bella


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback