oskriven framtid

Nu har jag suttit sedan klockan åtta imorse med svenska litteratur. Svenska är ett överskattat ämne och gör hela dagen kass mer eller mindre. Om ett par timmar så sitter jag i bilen påväg till Borås för att hälsa på min farfar som bor där. Det ska bli kul för jag har inte träffat honom sedan jul så det blir nog trevligt. Jag ska köra också, det är jag lite nervös över eftersom att från Borås hem till farfar är vägen inte den bästa och de har tydligen haft fått lite mer snö i dagarna så jag måste köra försiktigt!

Igår så satt jag i tre timmar och kollade efter utildningar som jag kan söka nu i april. Jag är inte speciell pepp på det för jag har då ingen aning om vad jag vill syssla med. Jag har inte jättestora valmöjligheter i Göteborg heller eftersom mina betyg har rasat och jag inte kommer in på någon av de programmen jag kan tänka mig. Jag ska skriva högskoleprovet och försöka få 1.2 nu i april, sedan får jag se om jag gör det igen till hösten och i så fall ska jag satsa på 1.4 för då har jag tre fler program som jag kan komma in på. Jaja, det löser sig nog förhoppningsvis för nu känns det som om jag har fått tillbaka lite av gnistan jag tappat sen jag började på gymnasiet. Om jag vore smart hade jag åkt utomlands efter ettan och kommit tillbaka och fixat det sista två åren, men det gjorde jag såklart inte. Det är rätt så värdelöst, men jag orkar inte med att vara efterklok egentligen.

Just det, jag har blivit helt kär i Gavin DeGraws låtar, den bästa är Just friends och We belong together om ni tycker om sådan musik borde ni kolla upp honom på spotify!

Lots of love,
Bella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback